El curs 2004 – 205 l’escola va implementar el “Programa cooperatiu per al foment de la reutilització de llibres de text i material didàctic”. Però amb el pas del temps i la implementació d’un nou currículum, el centre hem anat variant les metodologies emprades cap a una línia cada cop més competencial, vivencial, manipulativa i cooperativa. Aquesta nova manera de treballar comporta que el llibre de text cada cop perd més el seu protagonisme, convertint-se en un material més i fent necessària la utilització d’altres materials didàctics complementaris i/o activitats com ara: ordinadors, tablets, sortides pedagògiques, material manipulatiu, material de consulta, llibres de lectura, jocs, robots, … per tal d’assolir els objectius marcats.
Pels motius esmentats, s’ha fet imprescindible actualitzar el “Programa per a la reutilització dels llibres de text i material didàctic complementari” donant pas al “Programa per a l’Equitat Educativa” amb el suport de l’Ajuntament de Martorelles. Aquest és un programa que promou l’accés de tot l’alumnat a tot un material (ordinadors, tauletes,…) que no sempre pot estar al seu abast. Aquest fet permet que l’escola esdevingui un l’espai òptim per treballar la cohesió social i la igualtat d’oportunitats. En definitiva, l’escola garanteix els drets dels infants.
El curs 2005-2006, l’Assemblea General d’Alumnes va elaborar el “Decàleg de bones pràctiques en la utilització de Material i llibres de lectura”. Aquest decàleg diu:
- No escriure-hi ni pintar-los.
- No agafar-los amb les mans brutes.
- Tenir cura de no perdre’ls.
- No doblegar-ne els fulls ni estripar-los.
- Folrar-los.
- No jugar amb el material de treball.
- No malgastar el material.
- No arrencar els fulls de les llibretes.
- Tornar sempre el material que ens han deixat.
- No deixar els llibres al terra ni en llocs que puguin embrutar-los.