Altres projectes d’escola

Projecte competència social a Primària

El projecte de competència social a primària es basa en tractar temes d’interès general a les tutories i després, són els mateixos alumnes qui organitzen assemblees d’escola, per parlar-ne i arribar a acords generals.

L’objectiu és comprometre a l’alumnat en el desenvolupament del centre, que facin seves les propostes i tinguin un espai per proposar i debatre en comú. Tot aquest projecte es concretitza en:

  • Totes les aules tenen un delegat/da de classe, un delegat/da ambient i un/a de menjador.
  • Assamblees de classe __ Es faran setmanalment per tal de tractar els temes que proposin els alumnes o els professors, o els que siguin generals de l’escola. S’aixecarà acta dels temes tractats i dels acords de cada reunió en el llibre d’actes.
  • Assamblea General __ Hi participa tot l’alumnat de 3r. a 6è. i està dirigida pels delegats de classe. Tots els acords als que arribin són vinculants per a tot l’alumnat.

Projecte de MatemàtiquesNUMEROS

El projecte de matemàtiques consisteix en treballar des d’una metodologia totalment vivencial i manipulativa, Els nens i les nenes aprenen des de l’experientació, la manipulació, els interessos propis,… i creen les bases del seu coneixement matemàtic.

 

Pla d’Acció Tutorial

Cada nivell, dins de l’horari setmanal, compta amb:

  • una sessió, per tal de realitzar la tutoria grupal, on es treballen diferents dinàmiques, per tal de millorar la cohesió del grup.
  • una sessió setmanal per a poder dur a terme la tutoria individualitzada, amb l’objectiu que el tutor pugui parlar de forma individualitzada amb tots els alumnes de la classe. La finalitat és ajudar-los en el seu creixement personal, així com, en el seu rendiment acadèmic.

Projecte Escacs a Primàriachess

IMG_5048El curs 2013-2014, vàrem començar un nou projecte a Primària, que consisteix en introduir els escacs dins de l’horari lectiu, com a part del currículum de Matemàtiques.

L’escola ha aconseguit que tots els nens i les nenes de primer a tercer de primària, es puguin beneficiar d’aquest projecte tan singular. La veritat és que tots estan encantats!!!!!

Tenim jocs d’escacs a totes les classes i dos escaquers gegants al pati, amb peces de plàstic molt grans. Els infants poden gaudir d’aquest joc a les hores d’esbarjo, posant a la pràctica tots els coneixements que han anat adquirint a les classes.

 

Projecte de Robòtica

El curs 2017 – 2018 vam iniciar un nou projecte a tots els cursos, que consisteix en introduir la robòtica dins de l’horari lectiu com a sistema d’ensenyament interdisciplinari. Aquest sistema permet el desenvolupament del que en anglès es coneix com STEAM, és a dir, àrees de Ciències, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques a més a més d’altres com creativitat o lingüística.

A partir de la construcció de robots (WE DO), petits robots (Bee bots, Mousse)  o d’animacions (Scratch) i de programes informàtics basats ens icones fan que executin les ordres donades.

Per assolir els objectius proposats treballem en equip, fem un aprenentatge d’assaig error, una gestió de les emocions, desenvolupem el pensament crític, la creativitat, l’esperit de superació i parlar en públic, entre d’altres.

 

Projecte Cantàniafotos-notes-musicals

El projecte Cantània és una experiència musical que fa més de 10 anys que organitza l’Auditori de Barcelona i que també es realitza per teatres i auditoris de tot Catalunya. Té com a objectius principals, promoure i millorar l’educació musical i que els alumnes visquin una valoració social del seu treball, dut a terme durant tot el curs a l’aula.

Els nens i les nenes de 4t. són els qui estan preparant la Cantània, que es durà a terme al voltant del mes de Maig-Juny  al Teatre Auditori de Granollers. Els nens i les nenes comparteixen escenari amb altres escoles, actors i una orquestra professional.

Projecte d’anglès 

anglesÉs la llengua anglesa en la qual el centre fa l’opció de llengua estrangera. Aquesta s’imparteix des de P4 com a matèria curricular i es fomenta des de bon principi la llengua oral amb recursos motivadors per consolidar-la l’abans possible. Es segueix el mètode Artigal des de P4 fins a 1r de primària, el qual consisteix en treballar l’anglès a partir de dramatitzacions. També, s’utilitzen moltes cançons i jocs per complementar el mètode. En aquestes edats la llengua es treballa de manera totalment oral ja que prioritzem que perdin la por a parlar-la, i que gaudeixin usant-la, de manera que de cara pròxims cursos els serà més fàcil assolir la competència lingüística.

Pel que fa als cursos de 2n, 3r i 4t. de primària, treballem amb el mètode Magic Stone, el qual es la continuació de l’Artigal. Es tracta de projectes interdisciplinaris molt engrescadors on l’alumnat està exposat a la llengua de manera contextualitzada.

Finalment, des de 5è fins a 6è, continuen la línia engegada amb el mètode “Magic Club”. A més es fan diverses activitats com ara una sessió de racons on per grups treballen tots els àmbits lingüístics, una sessió de “diary”, el qual parlen i escriuen com es senten i perquè, esdeveniments especials a l’escola, etc. I per últim, una sessió es dedicada a projecte, on els alumnes per grups, o parelles han de desenvolupar un tema per poder-lo presentar a la resta de companys/es.

També, el recurs del “diary” el treballem intercicles a primera hora del matí fent ús de les parelles d’apadrinaments. En aquesta activitat són els grans els responsables d’ajudar als petits a expressar-se en anglès.

Anualment els alumnes de 6è participen en el “English Festival” que s’organitza amb altres escoles de la zona i l’institut de referència. En aquest acte els alumnes es prepararen una cançó en aquesta llengua i comparteixen la feina treballada amb la resta. A més, tots els alumnes de l’escola assisteixen a la representació d’una obra en anglès.

 

Projecte de Ciències 3/6

IMG_5699El projecte de Ciències 3/6 és un projecte que es duu a terme a Educació Infantil. A través de materials com pilotes, tubs de plàstic, pinces,… es realitzen experiments en grups reduïts, que permeten als nens i a les nenes manipular tot tipus de materials i extreure’n hipòtesis sobre la forma, consistència,…. Dins del projecte Ciències 3/6 es treballa l’educació ambiental, els sentits, l’hort,…

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s